Tiesitkö, että voit helposti valita miten haluat kuvatuotteet toimitettavaksi sinulle? Ja tämä heti ostoskorissa ennen, kuin suoritat tilauksesi loppuun! Jos valitset kuvatuotteet postin toimipisteelle niin sen voi jäljittää pienellä lisämaksulla. Helpommaksi tämä ei enää muutu. Olemme luoneet askel-askeleelta oppaan vaihtoehdoista, joista voit valita ja miten toteutat sen. Eikö olekin hyvä!
Kaksi yleisintä kysymystä, jotka vastaanotamme Smartphoton asiakaspalvelussa on, missä tilaus on matkalla ja milloin se toimitetaan. Molempiin kysymyksiin voit helposti itse asiakkaana saada vastauksen valitsemalla oikean toimitustavan, kun tilaat kuvatuotteita.
Kuvatuotteiden toimitus – valitse kahdesta eri vaihtoehdosta
Kun luot kuvatuotteitasi Smartphoto.fi:ssä ja lisäät tuotteet ostoskoriin niin voit “toimitus” kohdan alta valita kahdesta eri toimitusvaihtoehdosta. Mieti tarkkaan läpi kumpi vaihtoehto sopii parhaiten sinulle. Onko sinulle esimerkiksi tärkeää voida jäljittää kirje / paketti tai haluatko sen mielummin suoraan kotiinkuljetettuna?
Vaihtoehto 1. Valitsemaasi toimitusosoitteeseen
Jos valitset ensimmäisen vaihtoehdon ”Toimitusosoite”, tilauksesi lähetetään suoraan sinulle. Jos et kuitenkaan ole kotona toimitushetkellä (tai jos se ei sovi postilaatikkoosi), posti jättää siitä saapumisilmoituksen noutolappuna. Ota tämä ilmoitus mukaasi asioidessa postitoimipaikassa, joka on merkitty ilmoitukseen. Huomioi, jos valitset vaihtoehdon 1 ”Toimitusosoite”, tilauksellesi ei anneta seurantanumeroa. Silloin paketti / kirje ei ole jäljitettävissä sinun tai Smartphoton toimesta.
Vihje: Jos tilaat suuria tuotteita, kuten suurempia canvastauluja (60×40 cm), lähetyksesi lähetetään aina postitoimipaikkaan seurantakoodilla. Tällöin ei ole väliä minkä valinnan olet tehnyt. Jos et ole varma käsitelläänkö tilaamasi tuotetta ”suurena”, suosittelemme, että valitset sen sijaan vaihtoehdon 2.
Mitä tapahtuu, jos valitsen vaihtoehdon 1 ja pakettini katsotaan ”suureksi”
Jos olet valinnut vaihtoehdon 1 ja pakettisi on niin suuri että se lähetetään seurantakoodilla, lähetys tulee Postnordin toimittamana ja saat heiltä saapumisilmoituksen sähköpostiisi, jonka jälkeen useimmiten voit valita haluatko paketin kotiin toimitettuna vai noutopisteeseen.
Vaihtoehto 2. Toimituspisteeseesi – seurantanumerolla
Toinen vaihtoehto, jonka voit valita on, että tilauksesi toimitetaan suoraan postin toimipisteeseen pienellä lisäkustannuksella. Tämän vaihtoehdon etuna on, että saat lähetykseesi seurantanumeron riippumatta siitä, kuinka pieni tai suuri tilauksesi on.
Näin voit seurata pakettiasi:
Jos olet valinnut vaihtoehdon 2 ”Toimituspiste seurantanumerolla”, niin heti, kun kuvatuotteesi on valmistettu ja lähtenyt meiltä, saat seurantakoodiin sähköpostiin. Tämän seurantakoodin avulla voit seurata pakettiasi. Voit tehdä tämän joko käymällä Postin verkkosivustolla-verkkosivustolla tai lataamalla Postin sovelluksen. Jos lataat sovelluksen, saat push-ilmoituksen heti, kun lähetyksessä tapahtuu jotain. Esimerkiksi, kun se on matkalla noutopisteeseen.
Näin tiedät milloin pakettisi on noudettavissa:
Kun pakettisi on saapunut valitsemaasi postitoimipisteeseen, saat Postilta sähköpostia (tai tekstiviestin, jos olet antanut puhelinnumeron), että paketti on noudettavissa. Jos olet ladannut Postin sovelluksen, saat myös ilmoituksen sovelluksessa.
Jos sinulla on lisäkysymyksiä koskien toimitusta tai aikatauluja, vieraile verkkosivuillamme tai ole yhteydessä meidän asiakaspalveluun.